Abonament Allegro – który wybrać?
Największa polska platforma marketplace oferuje możliwość sprzedaży zarówno z abonamentem, jak i bez. Gdzie pojawia się różnica? W funkcjonalności portalu. Allegro daje nam do wyboru trzy rodzaje pakietów – podstawowy, profesjonalny oraz ekspercki.
Pakiety abonamentowe na Allegro
Podział abonamentów zezwala na dobranie odpowiedniej opcji dla swojego biznesu. Możesz wybrać jeden z trzech pakietów:
- podstawowy;
- profesjonalny;
- ekspercki.
Różnią się między sobą ceną oraz dostępem do dodatkowych, specjalistycznych narzędzi Allegro, dzięki którym możesz np. zoptymalizować kampanię Allegro Ads lub stworzyć wyjątkowe banery sklepu.
Abonament Allegro – ile kosztuje i jakie daje możliwości? Przegląd i porównanie
PODSTAWOWY – 49 zł
Pakiet podstawowy to zbiór optymalnych opcji do prowadzenia skutecznej sprzedaży na Allegro. W jego ramach masz dostęp do:
- Allegro Analytics w wersji basic – kontrola i dane sprzedaży własnej;
- Twój Sklep – pełna prezentacja produktów w ramach własnego sklepu w obrębie platformy – oferuje tworzenie karuzel ofertowych oraz personalizowanych zdjęć/grafik;
- Awatar – możliwość dodania zdjęcia profilowego, które będzie widoczne w Centrum Wiadomości;
- Banery na liście ofert – dodawanie maksymalnie pięciu banerów, które linkują do aukcji lub grupy artykułów;
- Serie produktowe – niewielkie, kwadratowe grafiki, odnoszące się do serii, linii, kategorii itp. Maksymalnie 12 serii;
- Tagi ofertowe – do 100 tagów. Tworzenie własnych odnośników, podpinanych do ofert, dzięki którym można połączyć w jednym linku np. wszystkie antyperspiranty, znajdujące się w sklepie bez konieczności dzielenia ich na gramaturę, formę, przeznaczenie,
- Zarządzanie sprzedażą – pozwala na kompleksową obsługę sprzedażową na Twoim koncie;
- Powiązane konta – przydatne dla sprzedawców, posiadających kilka profili na Allegro. Możliwość zarządzania zamówieniami kilku kont sprzedażowych w jednym miejscu;
- Uprawnieni użytkownicy – możliwość przekazania uprawnień na niektóre działania na koncie osobom trzecim, bez konieczności udostępniania pełnych danych do logowania;
- Brak jednostkowej opłaty za transakcję – w warunkach bez abonamentu, do każdej sprzedaży naliczana jest opłata w wysokości 1 zł. Posiadając abonament – nie ponosisz tych kosztów.
PROFESJONALNY – 199 zł
Zawiera to, co abonament podstawowy, a dodatkowo:
- Allegro Analytics w wersji pełnej – poza sprzedażą własną, rozszerza dostęp do sprzedaży ogólnej na całym Allegro;
- Baner firmowy – grafika, którą można umieścić nad rubryką „O sprzedawcy”;
- Planer kampanii Allegro Ads – narzędzie, służące do doboru słów kluczowych, określenia kosztów reklam i ocenienia potencjału produktu;
- Logo w obrębie własnej oferty – umożliwia dodanie loga, które pojawia się obok Twoich aukcji.
EKSPERCKI – 3000 zł
Zawiera to, co abonament profesjonalny, a dodatkowo pozwala na dodanie swojego logo na liście ofert na stronie wyszukiwania.
Który abonament na Allegro jest najlepszy?
Wszystko zależy od preferencji oraz potrzeb sprzedającego. Konta, które dopiero startują i zaczynają się uczyć świata marketplace mogą zacząć bez abonamentu. W momencie, kiedy sprzedający poczuje się pewniej na Allegro, warto rozważyć abonament podstawowy. Kiedy konto staje się bardziej zaawansowane – polecamy aktywację abonamenty profesjonalnego. Abonament ekspercki to najlepsza opcja dla producentów i sklepów, posiadających swoje zarejestrowane marki i logo.