Jak usunąć negatywne opinie na Allegro?

Oceny produktów i sprzedawców mają ogromne znaczenie i wpływają na decyzje zakupowe klientów. Pozytywne komentarze przyciągają i budują zaufanie, dlatego warto dbać o jakość swojego konta sprzedażowego na Allegro. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy klient jest niezadowolony i wystawia komentarz negatywny. Co z tym zrobić?

Opinie na Allegro

Oceny produktów sprzedawanych w Internecie są bardzo ważne. Poza pięknym opisem, atrakcyjnymi zdjęciami i ceną, odgrywają niezwykle poważną rolę – to one weryfikują, czy produkt rzeczywiście jest tak idealny, jak się go opisuje. Ponadto, na Allegro można uzyskać tytuł Super Sprzedawcy, który wspomaga widoczność sklepu oraz ofert, jednak aby go otrzymać, średnia ocen musi wynosić co najmniej 99 %.

O ile negatywny komentarz może nas ustrzec przed potencjalnym oszustwem, to zdarza się, że niepozytywną ocenę dostają też sklepy renomowane, sprawdzone, którym można ufać.

Co zrobić, kiedy – jako w pełni legalny, uczciwy sprzedawca – dostaniesz negatywa?

Allegro – usunięcie komentarza

Musisz wiedzieć, że jako sprzedający nie jesteś w stanie zmienić ani zlikwidować opinii swojego klienta. Może to zrobić jedynie on sam i tylko wtedy, kiedy stwierdzi, że rzeczywiście chce to zrobić.

Warto zaznaczyć, że negatywem nie jest jedynie kciuk w dół, ale również każda opinia, która nie zawiera maksymalnej liczby gwiazdek.

Usuwanie negatywnych komentarzy na Allegro należy rozpocząć od rozpoznania problemu. Dlaczego otrzymałeś złą ocenę? Czy była zasadna? Nie oszukuj siebie ani klientów. Jeśli błąd leżał po Twojej stronie, nie staraj się kręcić, a otwarcie się przyznaj.

Kontakt z klientem jest kluczowy – nikt nie lubi być oszukiwany ani manipulowany, dlatego zadbaj o jak najlepszą obsługę posprzedażową. Usuwanie negatywnych opinii wymaga cierpliwości i opanowania. Staraj się postawić w roli niezadowolonego klienta i pamiętaj, że problemy nie zawsze wynikają stricte z samego produktu – czasami na komentarz wpływa aktualna, osobista sytuacja Twojego klienta.

Znajdź rozwiązanie – wybierz rekompensatę. W mediacjach ważnym jest, aby mieć koło zapasowe w postaci fizycznej rekompensaty. Naprawienie błędu poprzez dosłanie nowego produktu bardzo często załatwia sprawę i doprowadza do zmiany bądź anulacji niepozytywnej opinii.

Czy można usunąć negatywny komentarz na Allegro? Można! Ale trzeba się do tego przyłożyć. Nie od dziś wiadomo, że do pracy z klientem potrzeba wielu umiejętności miękkich, które są szczególnie ważne w sytuacjach kryzysowych. Zadbaj o spokojny ton wypowiedzi, wykaż się zrozumieniem, nie próbuj przekonywać niezadowolonego klienta do swoich racji i pod żadnym pozorem się z nim nie kłóć. Wiemy, że negatywny komentarz może wyprowadzić z równowagi, jednak staraj się nie kierować emocjami.

W Net Convertis doskonale wiemy, jak negocjować z niezadowolonym klientem. Nasz doświadczony zespół costumer service prowadzi złożone, spokojne mediacje, osiągając niemalże stuprocentową skuteczność! Każde konto sprzedażowe, które prowadzimy, utrzymuje średnią ocen na poziomie 99 % zapewniając nam tytuł Super Sprzedawcy.

Zainteresowany współpracą? Odezwij się już teraz!