Zwrot prowizji Allegro, czyli jak otrzymać rabat transakcyjny

Powszechnie wiadomo, że portal Allegro pobiera prowizję od sprzedaży, którą w określonych przypadkach można odzyskać. Dotyczy to sytuacji, kiedy klient zwróci towar lub nie sfinalizuje zakupu – nieopłacając zamówienia. W celu uzyskania rabatu transakcyjnego, należy złożyć specjalny wniosek.

Rabat transakcyjny na Allegro – jak odzyskać pieniądze?

Rabat transakcyjny (zwrot prowizji) Allegro to zwrot pieniędzy, które zapłaciłeś za odbytą transakcję z klientem. Allegro pobiera opłatę za każdy zakup, nawet wtedy, gdy nie dochodzi on do skutku, tj. kiedy klient nie opłaci zamówienia bądź zwróci przedmiot.

Na szczęście możesz złożyć wniosek o rabat transakcyjny, na podstawie którego Allegro odda Ci pieniądze, jednak – aby je otrzymać – należy spełnić kilka przesłanek.

Czynniki wpływające na zwrot prowizji – co sprawdza Allegro:

  • powód zwrotu towaru;
  • sposób płatności i dostawy;
  • czy zwrot wpłaty za zamówienie wykonany został przez Allegro Finanse;
  • czy klient zgłosił zwrot przez „Zwróć zakup”;
  • numer przesyłki.

W przypadku braku któregoś z powyższych elementów, platforma kontaktuje się bezpośrednio z klientem, w celu uzyskania dodatkowych informacji.

Jak złożyć wniosek o rabat transakcyjny (zwrot prowizji) na Allegro?

W pierwszej kolejności odnajdź zamówienie, którego dotyczy zwrot towaru/nieopłacenie zamówienia. Następnie naciśnij AKCJE i wybierz polecenie ZWROT PROWIZJI. Zaznacz produkty, których dotyczy rabat i podaj ich liczbę. Na koniec kliknij ZŁÓŻ WNIOSEK.

Ile trwa zwracanie pieniędzy?

Zwrot prowizji Allegro pojawia się stosunkowo szybko. Co prawda – nie ma określonych ram czasowych, jednak standardowo platforma uznaje rabat transakcyjny w przeciągu kilkunastu minut. Czas ten oczywiście może się wydłużyć, aczkolwiek w przypadku kilkudniowego braku jakiejkolwiek decyzji, najlepiej skontaktować się z supportem Allegro.

Kiedy Allegro nie uznaje wniosku od zwrot prowizji / rabat transakcyjny?

Platforma może nie przyznać Ci rabatu, jeśli:

1. W formularzu zwrotu, klient poda jeden z poniższych powodów:

  1. towar inny niż zamówiony;
  2. brakujący element;
  3. nie dotarł na czas;
  4. towar uszkodzony, ale paczka jest cała;
  5. inna wada / niezgodność towaru z umową

a jakość sprzedaży na koncie jest poniżej poziomu neutralny.

2. Klient zapłacił poprzez Allegro Finanse i nie otrzymał zwrotu pieniędzy w ten sam sposób.
3. Nie ma numeru listu przewozowego – szczególnie w przypadku zamówień za pobraniem, gdy klient nie oznaczy zwrotu w formularzu.

Pamiętaj, że w przypadku, gdy Allegro nie zaakceptuje Twojego formularza, pomimo że po Twojej stronie wszystko odbyło się odpowiednio, przysługuje Ci odwołanie.

Automatyczny rabat transakcyjny / Automatyczny zwrot prowizji Allegro

Zdarzają się sytuacje, kiedy nie musisz składać wniosku o przyznanie zwrotu prowizji z transakcji, a Allegro odda Ci pieniądze w sposób automatyczny.

Dwie najczęstsze przesłanki do gwarantowanego zwrotu transakcyjnego:

  • kupujący anulował zamówienie;
  • kupujący zwrócił towar przy pomocy allegrowego formularza i wskazał powód, który nie uderza bezpośrednio w sprzedawcę, np. towar uszkodzony w transporcie.

Wysokość prowizji, a tym samym kwota rabatu transakcyjnego jest uzależniona od m. in. kategorii produktu oraz jego ceny. Aby sprawdzić, ile kosztuje prowizja na Allegro, zajrzyj do kalkulatora prowizji.