Zwrot prowizji Allegro, czyli jak otrzymać rabat transakcyjny
Powszechnie wiadomo, że portal Allegro pobiera prowizję od sprzedaży, którą w określonych przypadkach można odzyskać. Dotyczy to sytuacji, kiedy klient zwróci towar lub nie sfinalizuje zakupu – nieopłacając zamówienia. W celu uzyskania rabatu transakcyjnego, należy złożyć specjalny wniosek.
Rabat transakcyjny na Allegro – jak odzyskać pieniądze?
Rabat transakcyjny (zwrot prowizji) Allegro to zwrot pieniędzy, które zapłaciłeś za odbytą transakcję z klientem. Allegro pobiera opłatę za każdy zakup, nawet wtedy, gdy nie dochodzi on do skutku, tj. kiedy klient nie opłaci zamówienia bądź zwróci przedmiot.
Na szczęście możesz złożyć wniosek o rabat transakcyjny, na podstawie którego Allegro odda Ci pieniądze, jednak – aby je otrzymać – należy spełnić kilka przesłanek.
Czynniki wpływające na zwrot prowizji – co sprawdza Allegro:
- powód zwrotu towaru;
- sposób płatności i dostawy;
- czy zwrot wpłaty za zamówienie wykonany został przez Allegro Finanse;
- czy klient zgłosił zwrot przez „Zwróć zakup”;
- numer przesyłki.
W przypadku braku któregoś z powyższych elementów, platforma kontaktuje się bezpośrednio z klientem, w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Jak złożyć wniosek o rabat transakcyjny (zwrot prowizji) na Allegro?
W pierwszej kolejności odnajdź zamówienie, którego dotyczy zwrot towaru/nieopłacenie zamówienia. Następnie naciśnij AKCJE i wybierz polecenie ZWROT PROWIZJI. Zaznacz produkty, których dotyczy rabat i podaj ich liczbę. Na koniec kliknij ZŁÓŻ WNIOSEK.
Ile trwa zwracanie pieniędzy?
Zwrot prowizji Allegro pojawia się stosunkowo szybko. Co prawda – nie ma określonych ram czasowych, jednak standardowo platforma uznaje rabat transakcyjny w przeciągu kilkunastu minut. Czas ten oczywiście może się wydłużyć, aczkolwiek w przypadku kilkudniowego braku jakiejkolwiek decyzji, najlepiej skontaktować się z supportem Allegro.
Kiedy Allegro nie uznaje wniosku od zwrot prowizji / rabat transakcyjny?
Platforma może nie przyznać Ci rabatu, jeśli:
1. W formularzu zwrotu, klient poda jeden z poniższych powodów:
- towar inny niż zamówiony;
- brakujący element;
- nie dotarł na czas;
- towar uszkodzony, ale paczka jest cała;
- inna wada / niezgodność towaru z umową
a jakość sprzedaży na koncie jest poniżej poziomu neutralny.
2. Klient zapłacił poprzez Allegro Finanse i nie otrzymał zwrotu pieniędzy w ten sam sposób.
3. Nie ma numeru listu przewozowego – szczególnie w przypadku zamówień za pobraniem, gdy klient nie oznaczy zwrotu w formularzu.
Pamiętaj, że w przypadku, gdy Allegro nie zaakceptuje Twojego formularza, pomimo że po Twojej stronie wszystko odbyło się odpowiednio, przysługuje Ci odwołanie.
Automatyczny rabat transakcyjny / Automatyczny zwrot prowizji Allegro
Zdarzają się sytuacje, kiedy nie musisz składać wniosku o przyznanie zwrotu prowizji z transakcji, a Allegro odda Ci pieniądze w sposób automatyczny.
Dwie najczęstsze przesłanki do gwarantowanego zwrotu transakcyjnego:
- kupujący anulował zamówienie;
- kupujący zwrócił towar przy pomocy allegrowego formularza i wskazał powód, który nie uderza bezpośrednio w sprzedawcę, np. towar uszkodzony w transporcie.
Wysokość prowizji, a tym samym kwota rabatu transakcyjnego jest uzależniona od m. in. kategorii produktu oraz jego ceny. Aby sprawdzić, ile kosztuje prowizja na Allegro, zajrzyj do kalkulatora prowizji.